FEEDJIT Live Traffic Feed

PAZAR SABAHINDA BİR KLASİK ŞARKININ HİSSETTİRDİKLERİ

2.12.2007

Mutadım üzre, yine güneşi ardımda bırakıp, ondan evvel davranıp uyandım yorucu bir uykunun ardından. Nedense zihnime takılan bu şarkı birden dökülmeye başladı dilimde.

Sesimin pek güzel olduğunu söyleyemem. Ancak bazı klasik sanat müziği eserlerini pek de rahatsız edici olmayacak bir şekilde söyleyebilirim. Ve bundan zevk alırım.Enveri güftesi, Hacı Sadullah Ağa bestesi:

Nideyim sahn-ı çemen seyrini cananım yok
Bir yanımca salınır serv-i hiramânım yok,

bu şarkılardan birisi. Zeki Müren'den dinlemek bu şarkıyı ayrı bir zevk tabii. Onun yorumunu kimseyle kıyaslamak mümkün değil bence. Hele bir de taş plak kaydından dinliyorsanız, azıcık da olsa gönül yangısına uğramış biriyseniz, alıp götürür sizi kimi zaman dinginliklere, kimi zaman nedametle yoğrulmuş yıllara...

Perişan ömrümün neş'esi söndü
Hicran şarabından içtim içeli
Bu cihan gözümde seraba döndü
Sevda-yı zülfünden geçtim geçeli

Telleri inlerdi rebâb-ı aşkın
Gönülden geçerken mızrab-ı aşkın
Herşeyi unuttum kitab-ı aşkın
Akla karasını seçtim seçeli

Hey, hey, hey, hey,
En şen gönüllerde yine gam buldum
Her zevkin sonunda bir elem buldum
Teselli yerine hep sitem buldum
Ağyâre derdimi açtım açalı

Diye inleyen nağmeler, ğârik-i belâ-yı aşk olmuş gönüllerin serâpa ateşe yanması gayesiyle çınlıyor sanki gök kubbede hala.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben klasik Türk Müziği dinlemeyi severim.Ama bu şarkıları söylemekten daha çok zevk alırım.Hayatımın bir döneminde okulun Türk Sanat Müziği Korosunda bu şarkıları canlı müzik eşliğinde çok söyledim.Koronun assolistiydim.Bu konuda eh işte biraz yetenekliyim.Çok zevk alarak söylerdim.Benim için hayatımda şiirden önce şarkılar yer alır.Müzik dinlemek benim ruhumu dinlendirir. Çocukluğumda ,ilk gençliğimde Türk Sanat Müziği Korolarını çok dinledim.Muazzez Abacılarl,Zekai Tuncalar,Zeki Mürenler...Tabii o kadar dinlersen birazcık müzik kulağında gelişiyor.

mahmut çetin dedi ki...

Bilenler, müzik seçimi ile zeka ve karakter arasında güçlü bağlar olduğunu söylerler.

Bugün, revaçta olan şarkı ve şarkıcılara bakınca, ülkemizin siyasi, ekonomik, kültürel, tarihi, psikolojik, milli, hissi, velhasıl tüm ahvalinin neden böyle olduğunu anlamakta zorlanmıyor insan galiba...

Blog Widget by LinkWithin