FEEDJIT Live Traffic Feed

TÜRKÜLERİMİZ

24.01.2008


Kışlalar doldu bugün

Doldu boşaldı bugün
Gel gardaş görüşelim
Ayrılık oldu bugün

Naçar elinden vah vah yar yar yar

Geceler, benim gecelerim
Vefakar dost arkadaş gecelerim benim
Gözyaşlarımın sırdaşı, dertli başımın yoldaşı
Siyah simsiyah geceler, simsiyah

Geceler yarim oldu
Aney ağlamak kârım oldu
Her dertten yıkılmazdım
Nazlım sebebim zalım oldu

Hayın elinden vah vah yar yar yar

Türkülerin hayatımızda ayrı bir yeri var. Bizi biz yapan, dilimizin en sâdık muhâfızı, binbir türlü ayrılıklarla boğuşan cemiyetin mühim bir ortaklık paydası olan türkülerimiz, aynı zamanda birçok değerlerimizin ellerimizin arasından kayıp gittiği bu günlerde tutunabildiğimiz ender tutamaklardan biri.

Biraz dinlenmek gayesiyle uzandığım kanepede bilgisayarımda çalan Muzaffer Akgün'ün okuduğu yukarıdaki türküyü dinleyip de gözlerinin buğulanmasına engel olabilen var mıdır acaba? Ben beceremedim. Peki ya;

Şu uzun gecenin gecesi olsam
Sılada bir evin bacası olsam anam anam anam
Dediler ki nazlı yarin pek hasta
Başında okuyan hocası olsam anam anam anam

Evlerinin önü üç ağaç çınar
Dillerim tutuşur yüreğim yanar anam anam anam
Eşinden ayrılan böyle mi yanar anam anam
Hangi derdime yanam anam anam anam

Kâtipler oturmuş yazıya bakmaz
Herkes sevdiğini dilden bırakmaz anam anam anam
Hey Allahtan korkmaz kuldan utanmaz
Gönül defterinden sildin mi beni anam anam anam

türküsünü dinleyip de gurbette evinden, ailesinden, memleketinden, sevdiğinden uzaklarda ömür tüketen sıla özlemiyle yanıp tutuşan her kim olsa, yüreği burkulup da, boğazı düğüm düğüm, gözleri yaşla dolmaz mı?

Türkülerimize sahip çıkmak gerekir diye düşünüyorum. Çünkü onlar bizim en insanî yanlarımızı ortaya çıkaran, atalarımızın kıymetli miraslarıdır.


Mahmut ÇETİN

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Gurbetin ne demek olduğunu çok iyi bilirim. Sıla hasretinin ne demek olduğunu içimde yaşarım.Sizin de söylediğiniz gibi türküler bizim değerlerimiz.Türkülerimizde ölüm,hasret,gurbet duyguları fazlasıyla verilmiştir. Sizin de dediğiniz gibi türküleri dinleyipde duygulanmamak mümkün değil. Hele bir de gurbette iseniz türküler şarkılar canınızı biraz daha acıtır. Hemen hemen kendimi bildim bildim gurbetteyim.Memleketime gittiğimde orasıda bana yabancı geliyor. Yaşadığım şehire de tam adapte olamıyorum. Arafta kalıyoruz yani. Bir de memlekete gittiğimizde eskiden tanıdığımız insanlar dünyalarını değiştirmiş oluyorlar. İnsanlar,caddeler,sokaklar hep yabancı geliyor. Gurbette yakınınızı kaybetmek hele en çok canınızı acıtandır. Yakınınızın cenazesine yetişememek nasıl insanı kahrediyor ah bir bilseniz. Ben bunları yaşadım. Acılar insanı olgunlaştırıyor. Gurbette insanı olgunlaştırıyor. Ben aklım erdi ereligurbetteyim. Kardeşim se hiç gurbete çıkmamış. Aramızda dağlar kadar fark ettiriyor. Gurbet insanın canını acıtıyor. Duygusallaştırıyor. Ailenizi özlüyorsunuz. Çok yufka yürekli,hisli oluyorsunuz.Duygusallaşıyorsunuz. Yüreğinize sağlık. Yine çok güzel Yazmışsınız.

mahmut çetin dedi ki...

bir yiğit gurbete gitse
gör başına neler gelir
garip sılayı andıkça
yaş gözüne dolar gelir

bu türküyü dinliyorsunuz, on milyonluk bir şehirde kimsesizsiniz, gece herkes evinde, sofrasında, sıcak odalarda,

siz bu ışıklara her baktığınızda sokaktan, yalnızlığınızın, garipliğinizin bir kat daha arttığını hissediyorsunuz.

Yaşayanlar bu hissi, iyi anlayacaklardır ne demek istediğimi.

Yorumunuz için teşekkürler.

Blog Widget by LinkWithin