FEEDJIT Live Traffic Feed

RÜYA

15.01.2008

Rüyalar hayrete sebeb şeylerden. Aslını kavramak, izahını yapabilmek zordur. Manasından, geçmişinden, ıstılahından falan dem vuracak değilim. Sade kısa bir bahis. Sebeb de, bugün bana gelen bir telefon.

Yirmi iki yıllık dostum, tuhaf bir ses tonuyla konuşuyordu çalan cep telefonumu açtığımda. Hiç uzatmadı, hemen bahse girdi. Dün gece gördüğü rüyayı başladı anlatmaya. O anlatırken ben de aynı günün gündüzünde yaşadıklarımı hatırlıyor, gözümün önünde tekrardan canlanışına şahid oluyordum.

Zaman, mekan, an olarak yaşayış bakımından hiçbir ortaklık içinde bulunmadığımız halde, benimle ilgili, benim yaşadığım hadiselerle ilgili bu kadar teferruatlı ve doğru bilginin, benden bin küsur kilometre uzakta bir iklimde hayat süren dostumun rüyasında belirmesi, hayli hayreti celbeden bir vaziyet.

Malum olmak, deyimini biliriz. Bu da öyle. Malum olmuş dostuma halim. İyi de bu malumluk ona nasıl vasıl oluyor? Ne diye vasıl oluyor? Hangi şeyler buna vesile oluyor? İşte bu, meçhul.

Aslında rüyaların hakikat, hakikat diye yaşadığımız hayatın da asıl rüya olduğuna dair bilgi verilmiş bizlere. İş anlayana malum.

Her ne ise. Bu vesile ile en azından güzel bir muhabbet oldu benim için sevdiğim insanla.

Yorgunum. Uyku gözlerime saldırıyor acımasızca. Bugün erken davrandı. İzin vereyim bende artık. Kimbilir belki, bir de rüya görürüm. Sevdiklerimle dolu, dopdolu bir rüya...



3 yorum:

Adsız dedi ki...

Resululullah (s.a.v)şöyle buyurdu:Zaman yaklaşınca,müminin rüyasıneredeyse yalan söylemez.Esasen mümininrüyası nübüvvetin kırk altı cüzünden bir cüzdür.Nübüvveten cüz olan şey yal an olmaz.

Adsız dedi ki...

Sizi ilk bir arkadaşımın defterine yazdığı gidenler şiirinizle tanıdım. Ardından sitenize girdim. O gündün bu güne kadarda hergün takip ediyorum yazılarınızı. Farklı bir sesiniz var. Tarzınızdaki içtenlik beni etkiledi diyebilirim.
Yeni şiirleriniz sabırsızlıkla bekliyorum.

mahmut çetin dedi ki...

Rüya'ya,
Resul (as) ne buyurduysa, haktır.

Çakır'a,
Arkadaşınız şiirimi defterine yazmış öyle mi?
Selamımı iletiniz kendisine lütfen.

Doğrusunu isterseniz yeni şiirlerimi ben de sabırsızlıkla bekliyorum.

:)

Yorumunuz ve takibiniz için teşekkürler.

Blog Widget by LinkWithin