FEEDJIT Live Traffic Feed

LÜTFEN HAKKA HÜRMET EDELİM!

28.02.2008

Mümkün olduğu kadar hak sahiplerinin hakkını teslim etmeye hakkım olmayan şeylerden de uzak durmaya çalıştım bu güne kadar. Çünkü hakkın kudsiyetine inandım. Çünkü hakkın, ancak ve ancak sahibiyle hayatiyeti olduğuna, sahibinin haricinde yahut sahibinin rızası haricinde her ne şekle girmiş olursa olsun hayatiyetini yitirdiğine inandım. Ve buna sebep olmanın da büyük mesuliyet getirdiğini, hatta öyle ki, Yaratan tarafından dahi hiçbir şekilde affedilmediğini öğrendim.

Yaklaşık on gün evvel bir sitede AĞLAMAK isimli yazımın büyük bir kısmının aynen alıntılandığını ancak alıntı olarak belirtilmediğini, isim ve link verilmediğini görünce doğrusu üzüldüm. İnsanları sözle bile olsa incitmek adetim olmadığından, bekleyip, bu hatanın düzeltilmesini umut ettim. Ancak, iki gün önce başka iki sitede de aynı yazımın alıntılandığını, isim yahut link verilmediğini görünce bu yazıyı yazmaya karar verdim.

Kimseye sözüm yok. Kimse bu yazılardan alıntı yapamaz diye notum da yok. Ancak hakkının saklı olduğunu belirtir bilindik ibare, sayfanın en altında mevcut. Benim itirazım, yazının sanki alıntıyı yapan şahsa ait imiş gibi yer alması mezkur yerlerde. Bu ayıp birşey. Bu cidden ayıp birşey. Elbette herkes başka sitelerden yararlanabilir, kaynak olarak kullanabilir. Ama, en azından bir link yahut isim verilmeli değil mi? Hadi izin almayı bir kenara bıraktık.

Bu arkadaşların bu yazıyı okuyacaklarını biliyorum. Ve ben onlara ulaşmadan bu meselede doğru olanı yapmalarını umuyorum.

Hakkı, hak sahibine teslim etmek, hakkaniyetli olmak, her şeyden evvel insanlığın şiarından değil midir?

Lütfen, hakkınızı koruyunuz, hakkınızı koruduğunuz gibi, başkalarının haklarına da hürmet ediniz.


1 yorum:

Adsız dedi ki...

Hak sahibi hak ettiğini elbet almalı ve alacaktır.İster bu dünyada ister öteki dünyada.Bir gülüşün bile hakkı geçer.Yani hakka riayet etmek çok önemli bir mevzu.Rabbimiz diyor ki her türlü günahı affederim ama kul hakkını affetme yetkisi bana ait değil.Ve bana kul hakkı yiyerek gelmeyin.Helalleşmek çok önemli.O yüzden başkalarının haklarını gasp etmeyelim.Hak edene hak ettiğini verelim.Böyle olmazsa bir gün bir yerde bu bizim önümüze sunulur.Sen o insanı niye üzdün,kırdın diye birileri gelir hesap sorar.Hesap gününüde unutmayalım.Kimsenin hiçbirşeyine izinsiz dokunmayalım.Helalleşmezsek eğer onun hesabını veremeyiz.İçinde Allah aşkı ,korkusu olan,hesap gününe inanan insanlar için bu böyle olmalıdır.Ceza vermek,bize düşmez.Herşeyi gören Rabbim ne eylerse hayır eyler.O yarimiz,yardımcımız oldumu da hakkımızı alırız.Hak eden de hak ettiğine çok geçmeden ulaşır.Ve haksızlığı boyun eğmeyelim.Hakkımızı savunalım.Çünkü haksızlığa karşı susmak münafıklık alametidir.Öyle de olmadığımıza göre hakkımızı savunan ,haksızlığa uğrayan kim olulrsa savunan,kollayan,koruyan bir olgun insan olmaya çalışmak temennisiyle hoşçakalıln.

Blog Widget by LinkWithin