FEEDJIT Live Traffic Feed

TOPLU HİPNOZ YAHUT HAADİ BE!

25.02.2008



Uzunca bir zaman evvel, sıradışı hususiyetlere sahip bir arkadaşımın, mutad hale gelmiş bir sohbet ortamında, muhabbetin tam ortasında "haydi sizi hipnoza sokayım!" cümlesini sarfetmesiyle, herkesi tedirginlikle zincirlenmeye çalışılan bir merak hissi kaplamıştı. Hazır bulunanların çoğu hipnozun ne olup olmadığı hususunda az çok mâlumâta sahipti. Bu işin öyle hafife alınır bir tarafı olmadığını hatta acemi ellerde tehlikeli sonuçların görülebileceğini de biliyorduk en azından.

Ben pek hevesliydim ve ilk olarak bana uygulasın istedim hipnozu. Ancak benden daha heveslisi de vardı. Neyse, odanın sessizliğinde sadece arkadaşın tok sesi ve hipnoz cümleleri duyuluyordu. Biraz sonra, denekin hipnozun etkisinde olduğunu rahatlıkla anlıyorduk. Kısa sürdü. Ardından sıra benimdi ve pek hevesli bir şekilde arkadaşın derinden gelen sesine ve kara kaşlarının gölgesinde daha da karalaşan kara gözlerine teslim ettim kendimi. Lakin, benim bilmediğim birşey vardı. Ben hipnoz için uygun değilmişim. Arkadaş ne kadar uğraştıysa da, bir türlü olmadı. Telkine pek açık olmadığımı söyleyerek, beni üzdü. Aslında o zaman bir süre için bunun bir eksiklik olduğu hissine bile kapıldım nedense. Herkesin var benim niye yok, gibi yani. Ama işin aslı başka imiş. Daha usta bir elde, biraz daha zorca da olsa ben de hipnoz edilebilirmişim, dedi en son.

Bugün, televizyonlarda sık sık karşılaştığımız bir reklamı izleyince hatırladım bu hâdiseyi. Büyük bir bankanın reklamı. İnsanların tepelerinde arabalar, bilgisayarlar, cep telefonları falan uçuşuyor ya hani. Bir de geride, dinleyenleri jiletle haşır neşir olan şarkıcının boğuk sesi. Bildiniz. Evet. İşte o reklam ve o şarkıcının tekrarlayıp durduğu iki kelime.

Hipnozun bu kadar alenî ve geniş kitleleri ihâta edecek şekilde yapılması kime ne kazandırıyor, kime ne kaybettiriyor? Hatta bunun da ötesinde, bu iki kelimenin ifade ettiği geniş manânın içine neler dahil ediliyor, edilebilir, edilmekte, edilecektir?

Tuhaf ama, bu reklam bana çok açık bir şekilde, başka mesajlar içeriyor gibi geldi.

Ama ne?


2 yorum:

Adsız dedi ki...

Acaba bu reklam senin için ne düşündürüyor?onu çok merak ettim. Benim anladığım ise bu reklamlarla toplumumuzun tüketim toplumu olma hızını daha da arttırmak,insanların ellerindeki paraları çarçur ettirmek,daha maddeci insanlar yetiştirmek,duyguyu yok etmek,insanların maddiyatla mutlu olabilecekleri hissini empoze etmek,tutumlu bir toplum olmaktan uzaklaştırmak,büyük güçlerin daha da büyümesini sağlamak,para eşittir bütün hayallerin satın alınabileceği düşüncesine topluma empoze etmek olabilir.

mahmut çetin dedi ki...

Kabaca sizin değindiğiniz hususlar. Ancak daha bir derin düşününce daha farklı emellerin hedeflendiği kanaati var bende.

Yorumunuz için teşekkürler...

Blog Widget by LinkWithin