FEEDJIT Live Traffic Feed

GİDEN SEVGİLİYE MERSİYE

17.02.2008

kanı çekilmiş çocuk yüzlü dilberdin
fecre dökülen ilk ışıkların aydınlattığı
titrek bir tebessümdü tek verdiğin
okşarken ölümün soğukluğu alnını

her sabah, altın gülüşün ışıtırdı yeryüzünü
bazen kuşlarla dolaşırdın, dudağında şarkılar
mavi göklerden melekler süzülürdü
ve seni dinlemeye gelirdi, hayran ruhlar

hayat, kudurmuş bir deniz gibi
alıverdi diplere girdabiyle seni
dikene düşmüş narin bir kelebek misali
çırpınıp durdun acıyla, yıllarca sevgili

geldin, bir dağ gibi durdun karşımda
öylece umarsız, sevinçsiz yüreğinle
bilmedin kim sever, kim vurgun sana
yaşarken gri bir hüzün bulutu yüzünde

ne doygunluk buldun ne bir zevk dünyada
elemle yoğrulmuş hamurun senin
hep bir nûr aradı gözlerin boşlukta
sonunda yorgun düştü incecik tenin

sessizce kayboldun, gözlerden habersiz
şimdi, yanağından öptüğün ak dağlardan
al gelincikler kaldı, biteviye fışkıran
bir de hayâli gözlerinin; iri ve fersiz

kime ne, senden bir yol çıkarmış aşka
beslenirken arsızlıkla pörsümüş bedenler
kime ne, aşkınla hayatım dönmüş tûfana
ölüm döşeğinde bile, kabarıkken şehvetler

geceye gizini veren kokusu kaldı saçlarının
keskin acılarla kana bulanmış dudağın
ve sen kayıp giderken, başın hülyâlı
virân bir akılla bıraktın bu âşığı

bir güz akşamıydı, ansızın solan güneşle
incecik bir tüy gibi, devrildi zarif bedenin
çıldırdı herşey; ay, güneş, aşk, gece,
ve ben şimdi sevgilim, sınırındayım cinnetin.



Mahmut ÇETİN
23.09.94 Ankara

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Giden giderek kendine verilen değeri bitirmiştir bence.Zaten gerçekten sevseydi hep yanında olurdu.O yüzden gidenin arkasından yas tutmaya değmez bence.Ağıt yakmaya hele hiç değmez.Onu unutup sıfırlamalısın bence.Bence hep gidenler kaybederler.Kazan aslında ilk etapta kaybetmiş gibi görünsede gerçekte kazanmıştır .Zaten gerçekten seven sevdiğinin acı çekmesini istemez.Hele da özgürse.Bunu böyle bilip kendini yiyip bitirme.Yasını tut biran önce bitir.Hayat çok güzel.Önümüzde hayat sana belki de güzellikler sunacak.Kendine daima en iyiyi layık gör. Ben hep kendime öyle düşünürüm. Herşeyin en iyisini layık görürüm. Beni biri terkettiyse üzülmem.O kaybeder derim.Demek ki bana layık biri değilmiş diye düşünürüm.Onun için hayatını karartma. Acaba o senin için bunları yapıyor mu?Kendine değer ver .Kendine bak.İnsanın en iyi dostu kendine yine kendisidir.Kendine moral ver. Ben güzel,iyi,nitelikli,sıradan olmayan bir çok vasfı olan biriyim diyerek moral ver. Ben yandım,öldüm,bittim diyerek nereyey ulaşabilirsin. Sana yakışan kendini toparlayıp güçlü bir insan modeli çizmek olmalı.Ben değmeyecek insanları bitiririm diyerek kendini teselli et.Artık ağlama, lütfen gül.Gülmek bütün insanlara yakışır.Hayata pozitif bak.Çevrende senin kıymetini bilenlerin kıymetini bil.Elindeki nimetlerin kıymetini bil.Şöyle etrafına bir bak lütfen mutlu olman için o kadar çok şey varki.Yastan çık sadece bakma çevredeki nimetleri lütfen gör.Kendini düşün,ruh sağlığını düşün,daha önünde çok uzun yollar var.Mücadeleci ol.Sür savaş boyalarını hayatla savaş.Sana yakışan odur. Çünkü sen çok güçlü,değerli,bir çok insanda olmayan meziyetlere sahipsin.Şöyle silkin,kendine güven .Bunu yazılarından ,şiirlerinden bize geçir.Hüzün de sana yakışıyor. Ama inan sevinçler daha çok yakışacak. Bunu bir dost tavsiyesi,ricası olarak almanı temenni ediyorum.Çünkü seni mutlu olarak görmek istiyorum.Çünkü inan yaşamak çok güzel.Hoşçakal

mahmut çetin dedi ki...

hergün yaşadığımız başka bir hayat, hatta her an farklı hayatlar yaşadığımız.

bilenler, hayatın bir andan ibaret olduğunu bildirmişler. işte öyle birşey...

Yorumunuz için teşekkürler...

Blog Widget by LinkWithin